Najczęściej zadawane pytania naszych klientów

Co zawiera cena wczasów/wycieczki?

Wszystkie nasze oferty zawiera przeloty lub przejazdy, transfery lotnisko - hotel – lotnisko, noclegi z wyżywieniem lub bez jedzenia w zależności od oferty, opiekę rezydenta lub pilota, ubezpieczenia NNK, KL i bagażu oraz składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jeśli w danej ofercie wymagane są dodatkowe opłaty pobierane na miejscu (takie jak np. podatki lokalne, opłaty meldunkowe, dodatkowo płatne usługi) to jest to szczegółowo przedstawione w jej opisie – dotyczy to głównie ofert autokarowych.

Jaką zaliczkę trzeba wpłacić żeby dokonać rezerwacji?

W większości przypadków, aby dokonać rezerwacji należy wpłacić zaliczkę w wysokości 30% całkowitej ceny. Ta zasada obowiązuje jeśli rezerwuje się ofertę na ponad 30 dni przed terminem rozpoczęcie danej imprezy turystycznej. W przypadku ofert typu Last Minute oraz takich, które zaczynają się na mniej niż 30 dni od momentu dokonywania rezerwacji wymagana jest wpłata 100% całkowitej ceny. W przypadku ofert typu First Minute wymagana jest dużo niższa zaliczka. Najczęściej waha się ona w granicach 3-10% w zależności od organizatora turystycznego.

Czy za dokonaną rezerwację mogę otrzymać fakturę VAT?

Tak, za każdą dokonaną rezerwację można otrzymać fakturę VAT. Faktura taka zostanie przesłana na Państwa adres domowy lub mailowy zaraz po powrocie z wczasów. Należy wcześniej zgłosić chęć otrzymania faktury, oraz podać niezbędne dane. Nie jest możliwe otrzymanie faktury VAT przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Wszystkie faktury wystawiane są przez organizatorów turystycznych według ich własnych wzorów.

Jaki bagaż mogę ze sobą zabrać w podróż?

Przy ofertach samolotowych - czarterowych można zabrać bagaż główny do 20 kg na osobę. Taki bagaż nie ma sprecyzowanych wymiarów. Dodatkowo na każdego pasażera przypada jedna sztuka bagażu podręcznego do 5-10 kg. Przy ofertach samolotowych – tanimi liniami tzw. low cost w cenie są zazwyczaj tylko bagaże podręczne do 5-10 kg o określonych przez dane linie lotnicze wymiarach. Istnieje możliwość dokupienia bagażu głównego dla każdego z pasażerów. W przypadku wczasów autokarowych, zazwyczaj każdy podróżujący może zabrać ze sobą jeden bagaż podstawowy i jeden bagaż podręczny. Waga tego pierwszego waha się w graniach 20-25 kg. Bagaż podręczny, który zabieramy ze sobą do środka pojazdu, powinien ważyć nie więcej niż 6 kg. W praktyce nikt tych walizek jednak nie waży.

Czy niemowlęta do 2 lat płacą za wczasy? Czy mogę zabrać wózek dla dziecka?

Zarówno w przypadku lotów czarterowych jak i lotów tanimi liniami dziecko do 2 lat nie płaci za przelot. Podobnie wygląda kwestia noclegów i wyżywienia dla takiego malucha. Jedyne za co pobierana jest opłata w przypadku lotów z niemowlętami to obowiązkowe ubezpieczenie, którego koszt kształtuje się w granicach 70-200 zł. W cenie przelotu można zabrać wózek dla dziecka. Wózek powinien być składany. Zostanie on oznakowany tak jak wszystkie inne bagaże i trafi do luku bagażowego. Jeśli dziecko przekroczy 2 lata, a nadal potrzebuje wózka to także można go zabrać, ale jego waga zostanie odjęta od wagi bagażu głównego jaki przypada na tego pasażera. Dziecko po skończeniu 2 lat ma w cenie bagaż główny do 20 kg czyli taki sam jak osoby dorosłe.

Jakie dokumenty potrzebuję do przekroczenia granicy?

Podróżując do krajów Unii Europejskiej, obywatele polscy potrzebują zabrać ze sobą ważny paszport lub dowód osobisty. Dowód osobisty wystarczy także w przypadku pobytów w takich  krajach jak Albania, Macedonia, Czarnogóra, Bośnia, Serbia. Podróżując do krajów spoza Unii Europejskiej wymagane jest posiadanie ważnego paszportu. Paszport powinien być ważne minimum 6 miesięcy licząc od daty planowanego powrotu do kraju.

Do jakich krajów potrzebuję mieć wizę turystyczną?

Spośród najpopularniejszych wakacyjnych kierunków, posiadanie wizy jest wymagane w Turcji, Egipcie, Jordanii, Kenii, Tanzanii, Madagaskarze, Wyspach Zielonego Przylądka, Omanie, Malediwach, Sri Lance, Indiach, Kambodży, Wietnamie, Chinach, USA, Kubie, Rosji.

W jaki sposób uzyskać wizę do Turcji?

·         Przed wyjazdem do Turcji, za pośrednictwem platformy internetowej E-visa. Po otwarciu strony należy postępować według instrukcji: zarejestrować się, wypełnić formularz i dokonać za pomocą karty płatniczej opłaty w wysokości 20 USD. Po zakończeniu tej procedury na adres e-mail podany przez wnioskodawcę zostanie przesłane drogą elektroniczną potwierdzenie wydania wizy. Zaleca się wydrukowanie potwierdzenia i zabranie ze sobą w celu przedłożenia podczas kontroli granicznej. W przypadku wiz elektronicznych, które dostępne są na stronie www.evisa.gov.tr, podróżni muszą posiadać paszport ważny co najmniej 180 dni od daty wjazdu do Turcji, w przeciwnym razie wniosek o e-wizę zostanie automatycznie odrzucony.

·         Po przyjeździe do Turcji - w punktach sprzedaży na przejściach granicznych - do odwołania.  Opłatę w wysokości 30 USD, 25 EUR lub 20 GBP uiszcza się gotówką.

Prosimy pamiętać, że posiadacze dokumentów podróży lub paszportów tymczasowych są uprawnieni do uzyskania wizy wyłącznie w tureckich placówkach dyplomatycznych. W przypadku wnioskowania o wizę w tureckich placówkach dyplomatycznych podróżni muszą posiadać dokument podróży/paszport ważny co najmniej 60 dni od daty opuszczenia Turcji.

W jaki sposób uzyskać wizę do Egiptu?

·         Obywatel RP może przed przyjazdem do Egiptu ubiegać się o wizę w egipskim przedstawicielstwie dyplomatycznym lub otrzymać ją na lotnisku w Egipcie. Opłaty za wizę wynoszą 25 USD (wiza jednokrotna) lub 35 USD (wiza wielokrotna). Wizy turystyczne wydawane są na okres 30 dni. Paszport powinien posiadać co najmniej 6-miesięczną ważność po dacie zakończenia planowanej podróży.

·         Turyści wybierający się na Półwysep Synaj nie mają obowiązku posiadania wizy egipskiej. W miejscowościach położonych na terenie Półwyspu Synaj takich jak Sharm el Sheikh, Taba i Dahab można korzystać z bezpłatnej wizy egipskiej SINAI ONLY.

Jakie ubezpieczenia mam w cenie wycieczki?

Oferty wycieczek i wczasów zawierają w cenie ubezpieczenia KL (Koszty leczenia) NNW (Następstw nieszczęśliwych wypadków) oraz bagażu. Zakres tych ubezpieczeń zależy od towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym współpracuje dany organizator turystyczny.

Czym jest składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny?

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) stanowi system zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. TFG zabezpiecza finansowo klientów krajowych biur podróży, o których informacje znajdują się w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i Turystyki z dn. 21.11.2016 r. ta obowiązkowa składka doliczana jest do wszystkich imprez turystycznych organizatorów turystyki lub pośredników turystyczni mający siedzibę (lub oddział w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego) na terytorium Polski. Jej wysokość kształtuje się na poziomie 15 zł od osoby w przypadku imprez samolotowych czarterowych, 13 zł od osoby za imprezy nieczarterowe realizowane poza Europę, 10 zł od osoby przy imprezach autokarowych i z dojazdem własnym. W przypadku podróży do krajów mających granicę lądową z Polską składka wynosi 0 zł.

Jakie dodatkowe ubezpieczenia mogę dokupić oraz komu są one zalecane?

Dodatkowymi ubezpieczeniami, których zakup należy rozważyć są:

·         Ubezpieczenie następstw chorób przewlekłych – zalecane jest osobom leczącym się na choroby serca, cukrzycę, nowotwory złośliwe, astmę, nadciśnienie, padaczkę, choroby układu krążenia, celiakię itd.

·         Ubezpieczenie następstw sportów wysokiego ryzyka – zalecane jest osobom uprawiającym narciarstwo, nurkowanie z użyciem aparatów oddechowych, freediving, rafting, żeglarstwo na morzach i oceanach, wszelkiego rodzaju aktywności uprawiane na wysokości od 2500 m n.p.m. do 4500 m n.p.m., wspinaczkę skałkową i wysokogórską (z wyjątkiem alpinizmu i himalaizmu), sztuki walki i wszelkiego rodzaju sporty obronne, myślistwo, strzelectwo, szermierkę, hokej na lodzie, łyżwiarstwo, dosiadanie i jazdę na zwierzętach wierzchowych i pociągowych, polo, jazdę na quadach, jazdę na gokartach, jazdę na nartach wodnych i skuterach wodnych, kitesurfing itp.

·         Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podroży – zalecane jest wszystkim kupującym imprezę turystyczną z dużym wyprzedzeniem, a zwłaszcza osobom starszym, rodzinom z małymi dziećmi, ciężarnym. Ubezpieczyciel zwraca poniesione koszty rezygnacji z podróży pod warunkiem, że ubezpieczony nie może odbyć podróży zgodnie z planem w skutek zajścia jednego spośród zdarzeń losowych opisanych szczegółowo w zakresie tego ubezpieczenia.

 

Czy godziny lotów mogą się zmienić?

Tak, godziny lotów mogą się zmienić. Dotyczy to zwłaszcza lotów czarterowych. Co do zasady, godziny lotów potwierdzamy Państwu telefonicznie oraz mailowo na 48 h przed dniem wyjazdu. Także na 2 dni przed wylotem wysyłamy dokumenty podróży, ale tylko tych organizatorów, którzy takowe wystawiają. W innych przypadkach to umowa jest jedynym dokumentem podróży, biletem lotniczym lub voucherem hotelowym.

Czy Biuro Podróży Pin Travel samo organizuje wycieczki i wczasy?

Biuro Podróży Pin Travel jest agentem turystycznym co oznacza, że oferuje wczasy i wycieczki organizatorów turystycznych działających na terenie naszego kraju. W naszej wyszukiwarce można znaleźć oferty ponad 80 najważniejszych organizatorów turystycznych. Są to zarówno wczasy, wycieczki, egzotyka, pielgrzymi, kolonie, obozy jak i wyjazdy na narty czy jarmarki bożonarodzeniowe. Dzięki tak szerokiej ofercie każdy znajdzie w Pin Travel coś dla siebie. Staramy się bardzo indywidualnie podchodzić do każdego klienta. Szybko i wyczerpująco odpowiadamy na wszelkie pytania i wychodzimy  naprzeciw Państwa oczekiwaniom.

Co to są oferty Last Minute?

Oferty Last Minute są to oferty rezerwowane w ostatniej chwili, z wylotem lub wyjazdem po kilku dniach od momentu obniżki ich ceny. Oferty na dany sezon wakacyjny pojawiają się w sprzedaży już we wrześniu/październiku rok wcześniej. Jeśli jakieś miejsca się nie sprzedadzą to ich cena może zostać obniżona. Nie ma ofert Last Minute, których termin rozpoczęcie będzie za miesiąc lub dużej, obowiązują wtedy regularne ceny katalogowe.

Co to są oferty Last Second?

Oferty Last Secon są to oferty bardzo podobne do Ofert Last Minute, z tym że termin ich wylotu lub wyjazdu następuje zazwyczaj dzień przed dokonaniem rezerwacji lub nawet w tym samym dniu. Ofert takich nie da się wstępnie zarezerwować. Należy być zdecydowanym i wpłacić całość kwoty za daną rezerwację.

Co to są oferty First Minute?

Oferty First Minute są to oferty rezerwowane na kilka miesięcy przed terminem wylotu lub wyjazdu na danę wycieczkę czy też wczasy. Charakteryzują się dużo niższa ceną od ofert z regularnej sprzedaży, a czasami także niższą ceną od ofert Last Minute. Te promocje pojawiają się najczęściej w październiku i trwają do końca grudnia. Im szybciej się zarezerwuje tym większa szansa na atrakcyjną cenę. Oferty First Minute charakteryzują się niską zaliczką w granicach 10% oraz dodatkowymi bonusami takimi jak gwarancja najniższej ceny, gwarancja niezmienności ceny, gwarancja bezkosztowej zmiany rezerwacji a czasem nawet Ubezpieczenie kosztów rezygnacji gratis.

Dlaczego opłaca się wcześniej rezerwować wakacje?

Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie podróżami i szeroko pojętą turystyką. Coraz więcej Polaków podróżuje za granicę ze względu na niekorzystną pogodę oraz dosyć wysokie ceny wczasów w naszym kraju. W związku z tym klienci coraz szybciej zaczynają planować swoje wakacje, aby mieć największy wybór po najlepszej cenie. Opłaca się rezerwować oferty już na jesieni z tak zwanej promocji First Minute. Nie trzeba nawet dokładnie znać terminu przyszłorocznego urlopu, gdyż w cenie organizatorzy oferują gwarancję bezkosztowej zmiany rezerwacji. Szczególnie polecamy wcześniejsze rezerwacje rodzinom z dziećmi, ponieważ hotele z animacjami i parkami wodnymi rezerwują się w pierwszej kolejności i jest ich stosunkowo niewiele.